NewsLetter
* Email
Nume 
Abonare
 
Welcome to Doctorul Verde

Dr. Green is committed to bring the benefits of nature to your door. We strive to honor this commitment by providing natural therapeutic products and we understand that only doctors can diagnose diseases and give proper treatment can deicide, effective and safe.

Reviews

Doctorul Verde - Despre vitamine

Vitaminele sunt substante esentiale pentru cresterea si dezvoltarea normala a organismului uman. Vitaminele sunt in numar de 13: vitamina A, grupul de vitamine B (tiamina-vitamina B1, riboflavina-vitamina B2, niacina-vitamina B3, acid pantothenic-vitamina B5, piridoxina-vitamina B6, biotina-vitamina B7, acid folic-vitamina B9, vitamina B12), vitamina C, vitamina D, vitamina E si vitamina K. Aceste substante sunt mai putin sintetizate de organism (cu exceptia vitaminelor D si K) si mai mult preluate din alimentele consumate.

Fiecare vitamina isi are rolul sau bine definit, iar carentele de vitamine pot sa determine probleme de sanatate, uneori destul de grave. De exemplu, lipsa vitaminei C din organism poate semnala o eventuala stare de anemie. Lipsa de vitamina A poate influenta starea de sanatate a ochilor, influentand claritatea vederii. In sarcina, gravidelor le ese recomandat sa ia suplimente de vitamine, pentru acoperirea nevoilor de crestere intrauterina ale fatului si pentru o evolutie normala a sarcinii.

Vitamina A, cunoscuta si sub denumirea de retinol, retinal sau acid retinoic, are multiple functii in organism: sustine cresterea si dezvoltarea organismului, intretine sanatatea sistemului imunitar si acuitatea vizuala (vitamina A este folosita de retina sub forma de retinal). Se gaseste in multe dintre alimentele de origine animala, in special in ficat (de curcat, porc, vita), dar si in peste (cod), in unt, oua, cascaval, dar si in vegetale precum: pastai, cartofi dulci, broccoli, morcovi, spanac, dovleac, caise, papaya, mango, etc.

B-urile reprezinta un grup de vitamine, denumite generic astfel deoarece, la inceput s-a crezut ca este vorba de o singura vitamina, precum C sau D, regasindu-se, de altfel, in cam aceleasi alimente. Au rolul de a sustne un metabolism sanatos, un tonus muscular cat mai optim, o piele cat mai stralucitoare si cu un aspect cat mai tanar. Mai mult decat atat, vitaminele B au un rol foarte important in mentinerea sanatatii sistemului nervos.

Vitamina C este, in primul rand, un foarte puternic antioxidant. Acest lucru inseamna ca ne fereste de aparitia tumorilor, a cancerelor. Stimuleaza tesutul conjunctiv care produce colagenul necesar mentinerii supletii tesuturilor - inclusiv aspectul tanar al pielii. Majoritatea organelor solicita prezenta vitaminei C pentru a-si desfasura activitatea la cote optime. Din pacate, organismul nu face rezerve de vitamina C, astfel incat este nevoie de un consum constant de alimente care contin aceasta vitamina, pentru asigurarea cantitatii necesare organismului.

Vitamina D este acea vitamina responsabila sa favorizeze absorbtia calciului, fierului, magneziului si zincului la nivel intestinal. Fara o cantitate optima de vitamina D in organism, pot sa apara boli ale scheletului, ce pot merge pana la forme grave de rahitism la copii sau osteoporoza la adulti. Sinteza principalei cantitati de vitamina D se face la nivelul pielii, prin expunerea la lumina Soarelui. Vitamina D se poate si ingera, sub forma de vitamina D3 (cholecalciferol) sau vitamina D2 (ergocalciferol).

Vitamina E este, ca si vitamina C, un puternic antioxidant, ferindu-ne de boli grave. Stimuleaza, de asemenea, activitatea enzimatica si functiile neurologice. Vitamina E se gaseste in uleiuri (de floarea soarelui, de masline, de arahide, etc), in avocado, kiwi, broccoli, dovleac, mango, in rosii si salata.

Vitamina K este o vitamina foarte importanta pentru procesul de coagulare a sangelui. Mai putin cunoscut este rolul sau in mentinerea densitatii osoase si in prevenirea bolilor de inima. Se gaseste in special in vegetale precum spanac, broccoli, varza, andive, salata, etc.

O dieta echilibrata este modul ideal de a mentine echilibrul vitaminic in organism. Vegetarienii trebuie sa ia in considerare administrarea de suplimente de vitamina B12, necesarul organismului fiind asigurat, de regula, prin consumul de proteine. Administrarea de suplimente vitaminice nu trebuie facuta, insa, la voia intamplarii, ci numai in urma unui consult medical si a unor analize de laborator.

Este bine de stiut ca si excesul de vitamine poate cauza probleme organismului, nu doar carentele de vitamine.